Celkem:558365
Tento rok:6571

Úvodní strana  Prohlížení článků  Recenze knihy: Frank Joseph: Nové důkazy o Atlantidě

Recenze knihy: Frank Joseph: Nové důkazy o Atlantidě

Kniha Franka Josepha byla nakladatelstvím Fontána vydána r. 2005 v počtu 1500 kusů. Je škoda, že se tak vynikající dílo netěší vyššímu zájmu čtenářů, ale holým faktem je, že většina lidí vůbec nečte. Respektive nečtou knihy. Před cca devíti lety jsem poznal vysokoškolsky vzdělaného člověka, který prohlásil, že za celý svůj dosavadní život přečetl jednu jedinou knihu.

Nicméně, autor Frank Joseph se tématu Atlantidy věnoval pěkných pár desítek let. A tato kniha je výsledkem jeho poznatků, které autora stály nemalé finanční prostředky. Málokterý Čech by si mohl dovolit napsat knihu a z výdělku za vydanou knihu financovat další desítky let privátního výzkumu. V některých státech světa takový úspěch naštěstí možný je. Rozvojové Česko mezi ně nepatří. Zde mají přednost úplně jiné typy lidí.

Ale zpět k tématu.

Kniha na základě známých i neznámých faktů prezentuje příběh o Atlantidě, jaký se pravděpodobně stal. Podrobně popisuje příčiny informačního manka, které o Atlantidě máme, dále analyzuje období, kdy došlo ke zničení Atlantidy. Autor upozorňuje na zásadní rozpory v moderním "školském" pojetí lidské historie. Neříkám, že bych s autorem souhlasil ve všem, co napsal. Autor nejde dál a nepotvrzuje datování zániku Atlantidy uvedené Platónem ve spise Timaios.  Namísto toho určuje zánik Atlantidy kolem roku 1200 př. n. l. a spojuje tento zánik s katastrofálním přiblížením komety Encke. O datování uvádí, že Egypťané pravděpodobně používali tzv. lunární cykly, tj. pokud uvedou stáří např. 8000 let, znamenalo by to cca 650 let. A je pravdou, že od r. 1200 př. n. l. se počítá tzv. doba informačního temna, která trvala několik set let. Jednoduše řečeno, střediska známých civilizací se na pár set let přestala rozvíjet, naopak, došlo ke úpadku výrobních technologií. Něco se stalo a zasáhlo to obrovské oblasti po celé planetě. Nevylučuji, že došlo k dopadu meteoritu, k rozsáhlé vulkanické činnosti či kombinaci obojího, ale nevěřím na to, že zrovna v toto období zanikla Atlantida. Možná zanikly pozůstatky po Atlantidě jako je Tartessus s kruhovou architekturou hradeb.  Nemyslím si, že by Platón (či jeho učitel Sókrat), považovaný za nejlepšího filozofa a skvělého matematika, byl natolik hloupý a nevědomý, že by si pletl lunární kalendář se solárním. A také nevěřím, že by vzpomínky na tak "nedávnou" katastrofu nebyly obsaženy v běžné řecké tvorbě a musel je Řekům připomínat Platón ve svém díle, jež bylo inspirováno vyprávěním egyptských knězů. A dále - Hérodotos, který žil o pár desítek let před Platónem, uvádí podobně velká období a připomíná, že Egypťané si vedou velmi přesné záznamy, navíc uváděná roční období podpořil tím, že Egypťané si staví sochu/památník každého kněze a pokud se sečte délka funkce kněze a počet soch = počet roků - SOLÁRNÍCH od určité události. Egypťané se snažili být ve svých vyjádřeních zaostalejším Řekům velmi exaktní a snažili se brát zřetel nejen na řecké legendy, ale také na jejich kulturu, astronomii, matematiku a fyziku. Řecký kalendář byl solární, tudíž, jestliže Platón uvádí, cituji:
"Trvání zdejšího zřízení jest udáno v posvátných písmech počtem osmi tisíc let. Ukáži ti tedy krátce zákony tvých spoluobčanů z doby před devíti tisíci lety i nejkrásnější čin, jaký byl od nich vykonán;"

Tam není mnoho důvodů na to, aby Egypťan přísně rozlišoval tzv. 1000 lunárních let = 1000 měsíců = 33 solárních roků jako dobu, která byla ještě před současným egyptským zřízením o 33 let delší a starobylejší!!!
Egyptská civilizace i podle současných historiků byla v té době několik tisíc let stará!!! O jakém zřízení to tedy Egypťan mluvil? V Egyptě propukla před 266 solárními roky revoluce, tj. kolem roku cca 716 př. n. l.??? Něco mi tady smrdí :-).

Takže ano, kniha je to skvělá. Uvádí mnoho nových důkazů o tom, že Atlantida mohla skutečně existovat, ale na druhou stranu používá datování, se kterým nemohu souhlasit, protože se nekryje s datováním, které o egyptské starověké civilizaci víme dnes z oficiálních zdrojů.

Zdroj:
názor autora

01.12.2019,12:03