Celkem:561165
Tento rok:9371

Úvodní strana  Prohlížení článků  Recenze knihy: Leonard Medek: Conan Studna Ghůlů

Recenze knihy: Leonard Medek: Conan Studna Ghůlů

O Leonardu Medkovi jsem ještě neslyšel. Podle jména se jedná o českého spisovatele a tato kniha je první kniha o Conanovi, kterou tento autor napsal. Poprvé vyšla v r. 1997, tedy v roce, kdy jsem ještě o Conanovi příliš nevěděl a prodléval jsem na trapné vojenské službě za mrzký žold této maličké zemi, jež je pouhou hračkou v rukou mocných tohoto světa.

Název knihy "Studna Ghůlů" na mě působil spíše odpudivě. Představil jsem si ghoula z počítačové hry Fallout - člověka zasaženého radiací, který je odpudivý vzhledem i chováním. Jak se ukázalo, kniha je dost dobrá a co se týká ghoulů - tak ti jsou zasažení, ale kouzlem :-).

Na knize se mi nelíbila jen jedna jediná věc - a to, že autor nechal Conana hned na začátku knihy jíst syrové maso. No prostě z něj hodlal udělat totálního divocha, takovou primitivní opičku. Málem jsem knihu odhodil hned na úvod!!! Naštěstí se autor zchabral a další stránky už jsou čtením o Conanovi, neohroženém bojovníkovi, který zavítal do Himeliánských hor, aby pomohl domorodým kmenům v boji proti Turanu i proti tajemným Ghoulům, kterým panuje Pán Studny, jenž oplývá magickými silami.

Návdavkem potkáme Pána Snů. Tajemného domorodce, který si pašeráctvím vydělal závratné bohatství. Přebývá v zapomenuté tvrzi a ve svých intrikách si pomáhá jedy v různých zákeřných formách.

A nebyl by to román od českého autora, kdyby nebyl posázen typickou českou "intelektualitou". Žádná Howardová přímá cesta se nekoná. Český intelektuál musí vytvořit něco "navíc". A to navíc je ten fakt, že kniha je částečně pojata jako detektivka. Ano, v této conanovce najdeme téměř detektivní zápletky a to hned několik. Společně s Conanem přemýšlíme a pátráme, kdo je Pán Studny a kdo je Pán Snů. Hledáme zrádce a toužíme ho s Conanem zničit jednou pro vždy.

Detektivky moc nemusím a conanovská detektivka mě nejprve zarazila... Ale nakonec se mi to zalíbilo. DOST DOBRÉ. Povedená kniha!

Hodnocení: 7/10. Když pominu silnou inspiraci z filmu Rambo II (při přečtení knihy zjistíte, co mám na mysli) a to syrové maso na začátku, jedná se o solidní knihu z Conanova života. O to lepší pomyšlení, že ji stvořil český autor. A u českého autora si takového počinu vážím. Bohužel se autor nedokázal zcela vymanit z pokusu nás ohromnit svou intelektualitou, kterou jsou čeští spisovatelé pověstní samozřejmě nad jiné světové autory :-), ale v konečném důsledku to nepřehnal a kniha byla čtitelná od začátku až do konce. Nicméně... ta česká mentalita a "české umělectví" z toho přece jen trochu čiší... V konečném důsledku se jedná o nadprůměrnou Conanovku, kterou rozhodně stojí za to přečíst!

Dal bych Osm bodů z Deseti. Ale jeden bod prostě MUSÍM snížit za použití PLYNOVÝCH MASEK. Ano, bohužel, v této fantasy knize jsou v zapomenuté pevnosti použité bezpochyby lemurské plynové masky.... To si myslím, že je určitě přeháňka... To mě fakt překvapilo a musel jsem si tu kapitolu ještě jednou pečlivě pročíst, abych tak nějak přijmul, že v Conanově světě se vyskytují plynové masky... s upínacími řemínky samozřejmě... Ať žije český intelektuální styl :-).

Zde se můžete podívat, co aktuálně nabízí Nakupto.cz z knih o Barbaru Conanovi.

14.02.2016,06:54

Názory čtenářů: