Úvod Hledání On-line hry On-line testy Předplatné Jak podpořit Blogovník Provozní podmínky Zásady ochrany osobních údajů
 



Návštěvy
Celkem:558346
Tento rok:6552
počítadlo ALAWARE.CZ

Úvodní strana  Prohlížení článků  Morrowind versus Oblivion versus Skyrim - porovnání na základě parametrů




Morrowind versus Oblivion versus Skyrim - porovnání na základě parametrů

Která ze tří her je nejlepší podle parametrů? Hrál jsem pouze Morrowind a Oblivion, o Skyrimu teprve přemýšlím, jestli do něj jít. Posbíral jsem na internetu množství informací. Zkusíme si všechny tři herní pecky obodovat a zjistit, která z nich má nejlepší předpoklady stát se vítězem této trilogie.

Bodování probíhá podle následujících pravidel:
3 - výborný parametr.
2 - dobrý, ujde.
1 - alespoň něco.
0 - špatně nebo chybí.

Jednotlivé parametry jsou seřazeny podle abecedy.

Alchymie - limit na konzumaci lektvarů

Morrowind
Konzumace lektvarů není limitována. Efekty se sčítají.
3 body
Oblivion
Lze vypít pouze 4 lektvary. Efekty se sčítají.
1 bod
Skyrim
Můžete pít kolik lektvarů chcete, ale některé efekty se nesčítají.
2 body

Alchymie - selhání při vytváření lekvarů

Morrowind
Je třeba mít dvě a více složek se stejnými účinky, i když účinek není odhalený. Vždy je nějaká šance, že při vytváření lektvaru postava selže. Selhání ovlivňuje úroveň alchymie a únava. Nemůžete spotřebovat přísady, pokud nejsou dvě a více složek shodné.
2 body - mínus bod za to, že nelze spotřebovat přísady, když nejsou shodné položky.
Oblivion
Je třeba mít dvě a více složek se stejnými účinky a mít odhalený účinek. Selhání při vytváření lektvarů a splnění uvedených podmínek neexistuje.
1 bod - nějaké selhání zde je, ale teď si nemohu vzpomenout, jaké, ani jsem to na internetu nenašel
Skyrim
Je třeba mít dvě a více složek se stejnými účinky a mít odhalený účinek. Zde také není selhání, pokud znáte ingredience. Pokud se však nepodaří vyrobit lekvar, přísady budou spotřebovány.
2 body - mínus bod za to, že musíte znát přísady, abyste mohli tvořit lekvary

Alchymie - síla lektvaru

Morrowind
Síla lektvaru je určována na základě hmotnosti přísad.
3 body
Oblivion
Síla lektvaru je určována na základě hmotnosti přísad.
3 body
Skyrim
Všechny přísady váží půl libry. Síla lektvaru je konstantní.
1 bod

Alchymie - super lektvary

Morrowind
Lze vytvářet lektvary s extrémním účinkem.
3 body
Oblivion
Není možné vytvářet super lektvary.
0 bodů
Skyrim
Lze vytvářet lektvary s extrémním účinkem.
3 body

Alchymie - škodlivé lektvary

Morrowind
Lektvary s negativními dopady mohou být konzumovány a mají pozitivní nebo negativní účinky pouze na vaši postavu. Nemohou být použity jako jedy na NPC nebo potvory.
1 bod
Oblivion
Lektvar s negativními dopady může být aplikován na zbraň a zasahovat NPC i potvory. Stejně tak může být konzumován vlastní postavou s veškerými následky.
3 body
Skyrim
Lektvar s negativními dopady může být aplikován na zbraň a zasahovat NPC i potvory. Stejně tak může být konzumován vlastní postavou s veškerými následky.
3 body

Alchymie - výroba lektvarů

Morrowind
Lektvary mohou být vyrobeny kdekoli a kdykoli za pomocí pomůcek.
2 body - až příliš uvolněné, postava by mohla odmítnout vyrobit lektvar např. při stoprocentní únavě nebo při nevhodných klimatických podmínkách
Oblivion
Lektvary mohou být vyrobeny kdekoli a kdykoli za pomocí pomůcek.
2 body - až příliš uvolněné, postava by mohla odmítnout vyrobit lektvar např. při stoprocentní únavě nebo při nevhodných klimatických podmínkách
Skyrim
Lektvary mohou být vyrobeny pouze v alchymistické laboratoři.
1 bod - brutální omezení možností výroby lektvarů v polních podmínkách

Fyzika

Morrowind
Ve hře není Havok Physics. Nelze shodit věci ze stolu, trefit se šípem do nábytku, věci neinteragují mezi sebou.
0 bodů
Oblivion
Havok Physics je ve hře přítomen. Věci interagují mezi sebou, lze vyslat šíp do stromu, desky. Šípy tvoří na hladině kola. Velmi povedené.
2 body
Skyrim
Vylepšený Havok Physics.
3 body

Boj - blokování

Morrowind
Blokování se provádí automaticky v závislostí na úrovni hráče v této schopnosti.
1 bod
Oblivion
Blokování zajišťuje tlačítko a jeho úroveň je závislá na schopnostech hráče a vybavení.
3 body
Skyrim
Blokování zajišťuje tlačítko a jeho úroveň je závislá na schopnostech hráče a vybavení.
3 body

Boj - pronásledování nepřítelem

Morrowind
Nepřítel nemůže pronásledovat vaši postavu za hranice dungeonu nebo domu.
0 bodů
Oblivion
Nepřítel může pronásledovat vaši postavu za hranice dungeonu nebo domu.
3 body
Skyrim
Nepřítel může pronásledovat vaši postavu za hranice dungeonu nebo domu.
3 body

Boj - šance na zásah

Morrowind
Můžete minout nepřítele v závislosti na vaší únavě, svém nebo protivníkově štěstí, atributech, dovednosti.
3 body - bez námitek
Oblivion
Vždy dojde k zásahu nepřítele a ostatní parametry a atributy mají vliv na to, kolik uděláte škody.
3 body - bez námitek
Skyrim
Vždy dojde k zásahu nepřítele a ostatní parametry a atributy mají vliv na to, kolik uděláte škody.
3 body - bez námitek

Boj - typy útoků

Morrowind
Existují tři druhy útoku, které jsou řízeny pohybem postavy.
3 body - bez námitek
Oblivion
Postava začíná s jedním útokem a postupně se učí další typy útoků.
3 body - bez námitek
Skyrim
Normální a silné útoky jsou přístupné všem. Speciální perky odemykají speciální útoky.
3 body - bez námitek

Boj - zbraně na dálku

Morrowind
Existují tři typy zbraní na dálku: luky, kuše a vrhací zbraně (šipky, hvězdy, a nože).
3 body
Oblivion
Pouze jeden typ - luky.
1 bod
Skyrim
Pouze jeden typ - luky. Kuše jsou přidány plug-inem Dawnguard.
2 body

Boj se strážemi

Morrowind
Pokud se podaří zabít stráž, aniž by to kdokoli viděl, nebude to hlášeno jako zločin. Pokud se podaří vyprovokovat stráž, aby první zaútočila, bere se to jako sebeobrana a není to zločin.
3 body
Oblivion
Bez ohledu na okolnosti, pokud zabijete stráž, jste zločinec.
0 bodů - je to mimo logiku, stráže nejsou telepati.
Skyrim
Pokud se podaří zabít stráž, aniž by to kdokoli viděl, nebude to hlášeno jako zločin.
2 body

Brnění - typy

Morrowind
Jsou k dispozici tři hmotnostní třídy zbroje: lehké, střední a těžké. Beze zbroje (Unarmored) je také dovednost.
3 body
Oblivion
Jsou k dispozici pouze dvě hmotností třídy zbroje: lehké a těžké.
1 bod
Skyrim
Jsou k dispozici pouze dvě hmotností třídy zbroje: lehké a těžké.
1 bod

Brnění - sety

Morrowind
Set se skládá z 9 kusů brnění. Navíc lze pod brnění umístit šaty.
3 body
Oblivion
Set se skládá z 6 kusů brnění. Nelze pod brnění umístit šaty.
2 body
Skyrim
Set se skládá z 5 kusů brnění. Nelze pod brnění umístit šaty.
1 bod

Brnění a zbraně - stav (nutnost opravy)

Morrowind
Obojí se opotřebovává používáním, oprava je nutná. V závislosti na použitém opravárenském kladívku lze vylepšit kvalitu předmětu.
3 body
Oblivion
Obojí se opotřebovává používáním, oprava je nutná. V závislosti na úrovni opraváře lze až o 25 % navýšit kvalitu předmětu.
3 body
Skyrim
Obojí se neopotřebovává používáním, oprava není nutná. Předměty lze vylepšovat.
1 bod

Atributy a vlastnosti ve hře

Morrowind
Vaše rasa začíná hru s počátečními atributy jako např. síla a rychlost. Atributy se během hry vylepšují.
3 body
Oblivion
Vaše rasa začíná hru s počátečními atributy jako např. síla a rychlost. Atributy se během hry vylepšují.
3 body
Skyrim
Síla, rychlost a dalších šest primárních atributů (vlastností) již neexistují. Ve hře je možné počítat s atributy Zdraví, Mana a Stamina (Únava - Fatique).
1 bod

Kouzla - vytváření

Morrowind
Lze vytvářet nová kouzla.
3 body
Oblivion
Lze vytvářet nová kouzla.
3 body
Skyrim
Nelze vytvářet nová kouzla.
0 bodů

Kouzlení - vyvolání potvor

Morrowind
Lze vyvolat více potvor najednou.
3 body
Oblivion
Lze vyvolat jen jednu potvoru.
1 bod
Skyrim
Lze vyvolat jen jednu potvoru. S perkem Twin Souls dvě potvory.
2 body

Kouzlení věcí, brnění a zbraní

Morrowind
Mohou být vyvolány zbraně i brnění.
2 bodů
Oblivion
Mohou být vyvolány zbraně i brnění.
2 body
Skyrim
Mohou být vyvolány zbraně, nikoli brnění
1 bod

Kovářství

Morrowind
Není. Lze opravovat zbraně, ale nikoli kovat nové.
1 bod
Oblivion
Není. Lze opravovat zbraně, ale nikoli kovat nové.
1 bod
Skyrim
Ve hře je kovářství. Lze kovat zbraně, brnění a šperky.
3 body

Kůň

Morrowind
Jízda na koni v Morrowindu chybí.
0 bodů
Oblivion
Jízda na koni je základem pro rychlý přesun v této hře.
3 body
Skyrim
Jízda na koni je základem pro rychlý přesun v této hře.
3 body

Létání

Morrowind
Za pomocí kouzel,lektvarů levitovat nebo skákat.
3 body
Oblivion
Nelze létat. Je to z důvodu, že města jsou oddělená od venkovního prostředí.
0 bodů
Skyrim
Nelze létat v základní hře. Za pomocí datadisku Dragonborn lze létat na drakovi, kterého však nelze řídit.
1 bod

Nemoci / Choroby

Morrowind
Existují tři typy chorob, které vyžadují tři různé léky. Výjimkou je vampirismus, který lze vyléčit speciálním postupem a tím se stane postava imunní vůči vampirismu. V přídavném balíku Bloodmoon se můžete stát vlkodlakem. Dokonce lze získat prsten, kterým se můžete změnit ve vlkodlaka.
3 body - není co vytknout
Oblivion
Existuje pouze jeden typ nemoci, takže jeden typ lektvaru může vyléčit všechny nemoci. Výjimkou je vampirismus, který lze vyléčit. Výjimkou je vampirismus, který lze vyléčit speciálním postupem a tím se stane postava imunní vůči vampirismu.
1 bod - rozhodně horší než v Morrowindu
Skyrim
Existuje pouze jeden typ nemoci, takže jeden typ lektvaru může vyléčit všechny nemoci. Výjimkou je vampirismus, který lze vyléčit speciálním postupem a tím se stane postava imunní vůči vampirismu. Stejně tak je výjimkou postižení proměnou na vlkodlaka a léčba na ni.
2 body

Nepřátelé - levelování a vývoj

Morrowind
Nepřátelé nelevelují, jejich statistiky jsou neměnné.
3 body - není co vytknout
Oblivion
Většina nepřátel leveluje společně s vaší postavou, budou silnější a mít lepší výbavu. Stejně tak se silnější varianty nepřátel začnou objevovat až na vyšší úrovních vaší postavy. Paradoxním jevem je, že na vysokém levelu budete nacházet u nepřátel množství unikátní výbavy.
0 bodů - šílené
Skyrim
Většina nepřátel leveluje společně s vaší postavou, budou silnější a mít lepší výbavu. Většina nepřátel má omezený rozsah levelování od minimální po maximální úroveň.
1 bod - z šílenosti tvůrci vytvořili podprůměr

NPC postavy - ochrana hrou

Morrowind
Lze zabít většinu NPC a to i těch, které jsou pro hru klíčové. Takový akt může generovat zprávu, že "proroctví bylo přerušeno" a nabídku, zda pokračovat v odsouzení světa do záhuby. Některé postavy se po zabití za nějaký čas znovu oživí - jsou to stráže (což je logické, protože jsou znovu doplněny z rezerv) a jen jedna NPC postava s názvem "Din".
3 body - není co vytknout, mají to promyšlené
Oblivion
Základní nezničitelné NPC mají speciální grafickou ikonu. Nelze je zabít a znovu se oživí a pokračují v činnosti nebo v boji. Další množství neoznačených NPC je také nesmrtelných - tj. nějaký čas po zabití se znovuoživí.
0 bodů - nevím, za co bych dával bod, hra to nemá promyšlené a obchází to nesmrtelností
Skyrim
Jsou dvě úrovně ochrany postav. Základní NPC nemohou být zabiti, mohou být pouze v bezvědomí. Chráněné NPC po ztrátě zdraví budou klečet a jejich nepřátelé ustanou v útoku kromě vaší postavy, která může pokračovat dále a tyto chráněné NPC může zabít. Hlavní NPC postavy jsou nesmrtelné.
0 bodů - nevím, za co bych dával bod, hra to nemá promyšlené a obchází to zjevnými berličkami

NPC postavy - ozvučení rozhovorů

Morrowind
Jsou ozvučené pozdravy a výkřiky, ale nikoli rozhovory.
1 bodů
Oblivion
Dialogy jsou kompletně ozvučené.
3 body
Skyrim
Dialogy jsou kompletně ozvučené.
3 body

NPC postavy - život

Morrowind
Kromě malých výjimek, NPC postavy se pohybují na malém prostoru, obchody mají neustále otevřeno.
1 bod
Oblivion
NPC se pohybují po městě, chodí do kaple, do práce, spí. Některé NPC cestují do jiných měst. Obchody jsou v noci většinou zavřené a budovy zamčené.
3 body
Skyrim
NPC se pohybují po městě, chodí do kaple, do práce, spí. Některé NPC cestují do jiných měst. Obchody jsou v noci většinou zavřené a budovy zamčené.
3 body

Oblékání si šatů - možnosti

Morrowind
Můžete nosit brnění i prostý oděv (pod brněním) současně.
3 body - logická volba
Oblivion
Nemůžete nosit i brnění a prostý oděv současně. Nemůžete nosit košili, kalhoty pod brněním.
0 bodů - nesmyslné
Skyrim
Nemůžete nosit i brnění a prostý oděv současně. Nemůžete nosit košili, kalhoty pod brněním.
0 bodů - nesmyslné

Oltáře / Svatyně

Morrowind
Oltáře vyžadují obětovat až 35 zlatých, aby hrdina obdržel požehnání v závislosti na postavení hráče ve hře. Požehnání se liší podle druhu oltáře. Lze být vyléčen z nemoci a jedů.
1 bod
Oblivion
Oltáře lze používat zdarma, ale většina vyžaduje, aby jste navštívili chrám ke konkrétnímu božstvu.
3 body
Skyrim
Oltáře lze používat zdarma, ale nejsou bonusy z návštěvy více oltářů.
1 bod

Plavání

Morrowind
Při plavání pod vodou sledujete ukazatel, kolik vám zbývá dechu. Následně se začne poškozovat zdraví. S kouzlem "Chůze po vodě" (Waterwalking) se lze vyhnout plavání.
3 body
Oblivion
Při plavání pod vodou sledujete ukazatel, kolik vám zbývá dechu. Následně se začne poškozovat zdraví. S kouzlem "Chůze po vodě" (Waterwalking) se lze vyhnout plavání.
3 body
Skyrim
Žádný ukazatel dechu při plavání pod vodou ve hře není. Chůze po vodě je k dispozici pouze v datadisku Dragonborn jako lektvar, kouzlo nebo schopnost upíra.
1 bod

Plavání a boj

Morrowind
Zbraně a kouzla lze použít při plavání.
2 body
Oblivion
Zbraně a kouzla lze použít při plavání. Zbraně na dálku mají ve vodě omezený dostřel.
3 body
Skyrim
Zbraně ani kouzla nemohou být použity při plavání.
0 bodů

Prokleté předměty

Morrowind
Hra obsahuje několik prokletých předmětů, které působí potíže nositeli.
3 body
Oblivion
Hra obsahuje několik prokletých předmětů, které působí potíže nositeli.
3 body
Skyrim
Hra obsahuje jediný prokletý předmět - Cursed ring of Hircine (Prokletý prsten Hircinův), který hráče nutí náhodně se proměnit ve vlkodlaka.
1 bod

Přesun předmětů mimo inventář

Morrowind
Každá položka může být přesunuta z vašeho inventáře. Přesun položky není dynamický, tj. nedá se s položkou manipulovat ve vnějším prostředí mimo inventář, ale lze položku z inventáře "odhodit" na určité místo.
1 bod
Oblivion
Položky lze libovolně posouvat a manipulovat mimo váš inventář pomocí přiděleného tlačítka.
2 body
Skyrim
Položky lze ještě lépe než v předchozí verzi libovolně posouvat a manipulovat mimo váš inventář pomocí přiděleného tlačítka.
3 bod

Rozhovory - témata

Morrowind
Většina NPC má velký seznam témat, o kterých s nimi můžete hovořit s mnoha obecnými odpověďmi, které jsou náhodně generovány nebo generovány podle typu postavy. Některé NPC mají jedinečné možnosti v dialogu.
3 body - není co vytknout
Oblivion
Existuje mnohem méně témat k diskusi, ale téměř všechny NPC mají unikátní možnost dialogu.
3 body - není co vytknout
Skyrim
Existuje mnohem méně témat k diskusi, ale téměř všechny NPC mají unikátní možnost dialogu.
3 body - není co vytknout

Řečnictví

Morrowind
Klasická dovednost, jejíž úroveň můžete zvyšovat. Lze se posmívat NPC a vyprovokovat jej k útoku.
3 body - není co vytknout
Oblivion
Klasická dovednost, jejíž úroveň můžete zvyšovat. Lze se posmívat NPC a vyprovokovat jej k útoku.
3 body - není co vytknout
Skyrim
Klasická dovednost, jejíž úroveň můžete zvyšovat. Lze se posmívat NPC a vyprovokovat jej k útoku.
3 body - není co vytknout

Spánek a čekání

Morrowind
Postava může čekat kdykoli a kdekoli, pokud se v blízkosti nenacházejí nepřátelé a jste na pevné zemi. Abyste povýšili level, musíte spát.
3 body
Oblivion
Postava může čekat kdykoli a kdekoli, pokud se v blízkosti nenacházejí nepřátelé a jste na pevné zemi. Abyste povýšili level, musíte spát.
3 body
Skyrim
Můžete počkat kdykoliv, za předpokladu, že nejsou v blízkosti žádní nepřátelé, nejste na cizím pozemku a jste na pevné zemi. Můžete jít úroveň výš beze spánku. Pokud jste vlkodlak, tak spaní v lůžku přiděluje dočasné zvýšení získaných zkušeností.
3 body

Truhly, pytle, vaky - kapacita

Morrowind
Většina úložných truhel, pytlů a vaků nepřijme víc jak 100 liber váhy.
3 body - logická volba
Oblivion
Úložné truhly, pytle a vaky nemají hmotnostní limit.
0 bodů - nesmyslné
Skyrim
Truhly a kontejnery nemají žádný limit. Figuríny a regály na zbraně mají omezenou kapacitu.
0 bodů - nesmyslné

Únava (Fatique)

Morrowind
Běhání, boj a skákání způsobuje únavu. Nízká únava snižuje šance na úspěšné plnění úkolu, vítězství v boji, kouzlení, přesvědčování.
3 body - není co vytknout
Oblivion
Únava se nesnižuje při běhání, pouze se zpomaluje regenerace vašich sil. Únava nesnižuje schopnosti kouzlení.
2 body - je to tak trochu mimo logiku
Skyrim
Skákání, běhání, standardní útoky nebudou ubírat vaši únavu (životní energii), ale běhání, mocné útoky a blokování budou. Únava nemá vliv na kouzlení.
1 bod -  horší než v Oblivionu

Vampirismus

Morrowind
Pokud jste upír, většina NPC kromě Gildy mágů a rodu Telvanni s vámi nebudou mluvit. Stráže na vás okamžitě zaútočí. Existuje pouze jeden stupeň upírství. Absence "krmení" se projevuje menší výkonností postavy. Slunce poškozuje zdraví a může způsobit smrt. Zdraví při odpočinku není regenerované.
2 body
Oblivion
Pokud jste upír, stráže na vás útočit nebudou. Lidé se vám vyhýbají zejména v pokročilém stádiu upírství. Vampirismus se vyvíjí v několika etapách v závislosti na tom, kdy měla postava naposlet krmení. Každá etapa má výhody i nevýhody. Slunce poškozuje zdraví a může i zabít.
3 body - vynikající
Skyrim
Pokud jste upír, stráže na vás pravděpodobně útočit nebudou. Lidé se vám vyhýbají zejména v pokročilém stádiu upírství. Vampirismus se vyvíjí v několika etapách v závislosti na tom, kdy měla postava naposlet krmení. Každá etapa má výhody i nevýhody. Slunce poškozuje zdraví, ale nemůže zabít.
2 body - slunce by upíra mělo zabít...

Věci - levelování a vývoj

Morrowind
Většina vzácných předmětů ve hře jsou k dispozici kdykoliv, dokonce i na první úrovni. Náhodný nález (loot) je levelován. Veškeré odměny v podobě zlata, artefakty a předměty jsou nezávislé na úrovni, a proto s pevnými statistikami.
3 body - není co vytknout
Oblivion
Většina získávaných věcí ve hře je levelována a povyšuje současně s vaší úrovní. Nečekejte, že získáte dobrou věc na nízkém levelu.
0 bodů - šílené a nelogické
Skyrim
Většina získávaných věcí ve hře je levelována a povyšuje současně s vaší úrovní. Nečekejte, že získáte dobrou věc na nízkém levelu.
0 bodů - šílené a nelogické

Vězení - útěk

Morrowind
Útěk z vězení je nemožný.
0 bodů
Oblivion
Útěk z vězení je možný.
3 body
Skyrim
Útěk z vězení je možný. Ve hře je pouze jedno vězení, ze kterého se útěk nedá zrealizovat.
3 body

Vlastnictví domů, pozemků, obchodů....

Morrowind
Na vysoké úrovni v některém z velkorodů můžete postavit vlastní pevnost. Můžete také získat dva domy v Bloodmoonu. V hlavní příběhové linii můžete získat malý domek.
2 body
Oblivion
Můžete koupit domy a v rámci doplňující oficiálního módu dostanete hrad. Domy i hrad lze v rámci pluginu vybavovat nábytkem a v případě hradu i služebnictvem a strážemi. Můžete mít podíl z obchodu.
3 body
Skyrim
Můžete koupit domy a vylepšovat je. Lze se oženit a sdílet majetek vašeho partnera. S doplňkem Hearthfire můžete vytvořit vlastní domov a přizpůsobit si jej.
3 body - nevím o podílu z obchodu, ale předpokládám, že ano.

Zbraně - množství typů

Morrowind
Celkem je k dispozici 22 typů zbraní z různých materiálů.
3 body
Oblivion
Celkem je k dispozici 9 typů zbraní z různých materiálů.
2 body
Skyrim
Celkem je k dispozici 8 typů zbraní z různých materiálů (Vanilla).
1 bod

Zbraně - skilly

Morrowind
K dispozici je sedm dovednosti pro různé typy zbraní: Krátká čepel, dlouhá čepel, sekyra, drtivá zbraň, oštěp, střelectví a ruční boj.
3 body
Oblivion
Čepel zahrnuje všechny délky sečných zbraní. Následuje drtivá zbraň. Oštěpy a kopí neexistují. Střelectví se vztahuje pouze na luky.
1 bod
Skyrim
Jednoruční dovednost zahrnuje všechny jednoruční zbraně. Obouruční dovednost zahrnuje obouruční zbraně. Střelectví zahrnuje luky a kuše. Rozdíly mezi oštěpem, kopím a sečnobodnou zbraní neexistují. Ruční boj není dovednost.
2 body

Zbraně - šípy

Morrowind
Nelze získat zpět hozené šipky, šípy, které minuly. Občas se objeví v inventáři mrtvoly, pokud byla zasažena.
2 body
Oblivion
Šípy, které minuly, lze najít na zemi blízko místa, kde přistály. Šípy, lze většinou znovu získat ze zabité potvory.
3 body
Skyrim
Šípy, které minuly, lze najít na zemi blízko místa, kde přistály. Šípy, lze většinou znovu získat ze zabité potvory.
3 body

Znamení zvěrokruhu

Morrowind
Můžete si zvolit znamení zvěrokruhu při tvorbě charakteru. Tím získáte speciální schopnosti. Tato volba již nemůže být změněna.
3 body
Oblivion
Můžete si zvolit znamení zvěrokruhu při tvorbě charakteru. Tím získáte speciální schopnosti. Tato volba již nemůže být změněna.
3 body
Skyrim
Stojící kameny nahrazují tradiční znamení zvěrokruhu a poskytují odpovídající výhody. Stojící kámen můžete změnit kdykoliv. Stojící kameny lze nahradit i tradičním znamením zvěrokruhu. Za jistých okolností mohou být aktivní současně dvě znamení.
2 body - zbytečně překombinované

Zvířecí rasy

Morrowind
Argonians a Khajiit nemohou nosit jakékoliv boty nebo vysoké boty nebo plné přilby. Helmy, které nezakrývají obličej lze stále nosit.
1 bod
Oblivion
Argonians a Khajiit mohou nosit boty, boty, helmy a kompletní výbavu. Neexistují žádná omezení na to, co lze nosit na základě rasy.
3 body
Skyrim
Argonians a Khajiit mohou nosit boty, boty, helmy a kompletní výbavu. Neexistují žádná omezení na to, co lze nosit na základě rasy.
3 body

Součet udělených bodů za všechny kategorie:

Morrowind: 110 bodů
Oblivion: 94 bodů
Skyrim: 86 bodů

Podle průběžných informací jsem začínal tušit, že zatímco Oblivion se snažil držet kvalitu nastavenou Morrowindem, tak Skyrim se uvolnil trochu víc a nejspíš se snaží vypadat jako hráčem modifikovatelný film.

Kvalita všech tří her je pravděpodobně z hlediska parametrů dost vyrovnaná. Skyrim může teoreticky ztrátovat, ale to hráč pozná až při reálném hraní, zda je to pravda nebo ne. S odstupem času hodnotím Morrowind výš než Oblivion. Je to z důvodu větší svobody. Hráč není tlačen příběhem a zároveň není tlačen nesmyslným levelováním - např. aby se podíval do sfér Oblivionu na vyšším levelu z důvodu získání kvalitnějšího daedrického vybavení.

Shrňme si hlavní klady a zápory jednotlivých kousků z této trilogie.

Morrowind
Precizně nastavený herní systém. Možnost levitace, všechny lokace včetně měst ve venkovním prostředí. Maximální škála výběru brnění, zbraní, atributů a vlastností z celé trilogie. Létající potvory, které na hráče mohou zaútočit z nebe. Větší realističnost, díky pěšímu přesunu dojem obrovské herní plochy. Spousta vedlejších herních úkolů v jednotlivých frakcích. Hlavní příběh může a nemusí hrát pro hráče hlavní úlohu. Spíše absence hlavního příběhu.
Obrovská rozloha vodních ploch, vraky lodí.

Absence koně, budovy nemají průhledná a otevírací okna. Absence hromadných bojů. Absence řiditelné lodě. Absence pokročilé fyziky. Absence kupování sídla, výbavy a služebnictva. Nemožnost uzavřít partnerský svazek. Problematické nakupování otroků.

Oblivion
Kůň. Pokus o hromadné boje, nepříliš povedený.  Pokročilá fyzika. Možnost koupě sídla, výbavy a služebnictva. Pěkná a příjemná grafika. Vynikající příběh.

Pokřivený herní systém vlivem levelování postav a předmětů.  Absence levitace. Lokace měst v uzavřeném prostředí. Omezenější škála výběru brnění, zbraní, atributů a vlastností. Žádný pták na vás nezaútočí. Menší realističnost. Omezenější cech bojovníků a mágů. Budovy nemají průhledná a otevírací okna. Absence řiditelné lodě. Hlavní příběh je pro hráče alfa a omega, musí se mu věnovat. Omezené zbraně na dálku (pouze luk).

Skyrim
Kůň. Hromadné boje ano. Pokročilá fyzika. Možnost koupě sídla, výbavy a služebnictva. Vynikající grafika. Létající drak v datadisku. Útočící létající draci. Vynikající příběh.

Pokřivený herní systém vlivem levelování postav a předmětů.  Absence levitace. Omezenější škála výběru brnění, zbraní, atributů a vlastností. Budovy (podle videí) nemají průhledná a otevírací okna. Hlavní příběh je pro hráče alfa a omega, musí se mu věnovat.

Prohledat Nakupto.cz na hru Oblivion - klikněte zde.

Prohledat Nakupto.cz na hru Morrowind - klikněte zde.





25.05.2013,12:23
Počet čtenářů: 0





  Názory čtenářů:

Morrowind versus Oblivion versus Skyrim - porovnání na základě parametrů


Nejnovější příspěvky čtenářů:

Nejsou žádné příspěvky v diskusi.
název a sídlo firmy: Josef Nádběla - ALAWARE IČ: 75811511,  sídlo: Moravská 617/18, Chropyně
Firma je zapsána do živnostenského rejstříku pod názvem 'Josef Nádběla', odkaz zde.
Jsme neplátci DPH.

Webový systém NÁDBĚLA WEB INFINITY 1.1.21D - Copyright Josef Nádběla - ALAWARE 2024 - Všechna práva vyhrazena.
CSS 3.0, PHP 5.4.20 STRICT (verze PHP na hostingu: 8.2.7), XHTML 1.0 Strict
Odladěno pro Internet Explorer 9-11; Mozilla Firefox 12-57; Opera 11,12; Google Chrome 20-34, Maxthon Cloud Browser v4.0.3.6000.
v